زمان مطالعه : 6 دقیقه

سارقان و افراد سودجو بسیاری با‌فرض اینکه شما نمی‌توانید جای ردیاب خودرو را پیدا کنید، آن را به ماشینتان متصل می‌کنند. آن‌ها اهداف مختلفی دارند، برخی می‌خواهند بدانند شما به کدام محل‌ها می‌روید و دارایی‌های خودتان را در کجا قرار می‌دهید تا بتوانند در موعد مناسب نسبت به سرقت آن‌ها اقدام کنند. برخی دیگر نیز قصد زدن آسیب‌های فیزیکی به شما را دارند و به دنبال مکان مناسب در مسیرتان می‌گردند تا بتوانند از طریق نیروی انسانی یا مواد آتش‌زا این کار را به انجام برسانند.

بنابراین نیاز است که به این موضوع دقت کافی کنید و به دنبال راهی برای اطلاع ار محل این تجهیز بگیرید. در این مقاله ما این کار را برایتان آسان کردیم و قصد داریم بگوییم که مزیت‌های ردیاب چیست، از کجا بفهید خودرو ردیاب دارد و در کدام قسمت ماشینتان قرار گرفته است. همچنین در انتها نحوه‌ی جدا‌کردن ردیاب از خودرو را نیز آموزش می‌دهیم تا در این زمینه با ابهام یا معضلی رو‌به‌رو نشوید

آنچه در ادامه می خوانید ... نمایش

مزیت‌های استفاده از ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو نیز استفاده منفی و مثبت دارد. قرار‌دادن آن بر‌روی ماشین دیگر افراد و کنترل یکی از جنبه‌های منفی استفاده از این تجهیز است، اما این به معنای نبود مزیت برای ردیاب خودرو نیست. ما در این بخش و برای آگاهیتان نسبت به این نکات مثبت، سعی می‌کنیم تا مهم‌ترین مزیت‌های این وسیله را به شما معرفی کنیم و آن‌ها را به صورت مفید شرح و توضیح دهیم.

1. می‌توانید امنیت دارایی‌های خودتان را تضمین کنید

دارایی‌ها برای هرشرکتی مهم هستند، زیرا برای به دست‌آوردن آن‌ها زحمات زیادی کشیده است و سال‌ها در پی آن‌ها بوده است. حال اگر یکی از آن‌ها دچار آسیب شود، فرد نیز چه از نظر روحی و چه از نظر مالی دچار ضرر زیادی می‌شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاقات باید، شرکت سعی کند تا حد ممکن امنیت دارایی‌ها بالا ببرد تا در معرض ریسک آسیب نباشند.

این کار با‌استفاده از ردیاب خودرو به راحتی امکان‌پذیر است. زیرا ردیاب به صورت لحظه‌ای موقعیت خودرو را برای شما نمایش می‌دهد.

2. امکان کنترل از راه دور خودرو وجود دارد

کنترل از راه دور خودروهای شرکت برای مدیران این مجموعه‌ها مفید است، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند رفتار رانندگان را بررسی کنند و در صورت انجام رفتارهای خطرناک به آن‌ها هشدارهای لازم را دهند و از بروز اتفاقات رانندگی و ایجاد تصادفات یا هزینه‌های جانبی برای آن‌ها جلوگیری می‌کند. برای کنترل راه دور خودرو، باید ردیاب به آن متصل کنید تا بتوانید، بفهمید خودرو در کجا قرار دارد و وضعیت آن به چه صورتی است.

امکان کنترل از راه دور از خودرو طریق ردیاب

امکان کنترل از راه دور خودرو از طریق ردیاب ماشین

3. اندازه آن کوچک است و فضای زیادی نمی‌گیرد

خودروهای مختلف پراز اتصالات سیمی و وسیله‌های مختلف هستند، همین موضوع اندازه تجهیزی خارجی متصل‌شونده به آن‌ها را بسیار مهم‌تر می‌کند. اگر آن تجهیز اندازه‌ی بزرگی داشته باشد،  قراردادن آن در خودرو سخت می‌شود و باید مشکلات زیادی در این زمینه تحمل کرد.

یکی از مزیت‌های بزرگ ردیاب خودرو، کوچک‌بودن آن است که این دغدغه را به طور کلی برطرف می‌کند و می‌تواند به راحتی در فضاهای بسیار کوچک قرار بگیرد و مشکلی نداشته باشد.

4. می‌توانید مدیریت و برنامه‌ریزی را بهتر انجام دهید

هرکس با ردیاب خودرو، آشنا باشد، می‌داند مدیریت و برنامه‌ریزی انجام فعالیت و ماموریت‌ شرکت‌ها به چه میزان اهمیت دارد  و در صورت ایجاد اختلال در آن ممکن است، چه اتفاقاتی به وقع بپیوند. یکی از این اتفاقات، افزایش هزینه‌های شرکت به علت دوبار انجام دادن یک ماموریت توسط دو خودرو و افزایش سوخت مصرفی آن‌ها است.

استفاده از ردیاب خودرو در کنار نرم‌افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل کمک می‌کند تا بتوانید به طور مطلوب‌تری مدیریت و برنامه‌ریز ناوگان خودتان را به انجام برسانید و در این راه با‌مشکلی رو‌به‌رو نباشید.

5. تعمیر و نگهداری خودرو را به نحو بهتری انجام دهید

تعمیر و نگهداری به موقع خودرو، بسیار مهم است و می‌تواند باعث شود تا شما بتوانید از خودروهای ناوگان شرکت به مدت بیشتری استفاده کنید و بازدهی آن‌ها بسیار بالاتر از مواقع قبل رود که بسیار مهم و کمک‌کننده است. اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

جواب این سوال، استفاده از ردیاب خودرو است. زیرا به خوبی و با‌کمک ECU به شما نمایش می‌دهد که کدام قطعه نیاز به بهبود یا تعمیر جزیی یا اساسی دارد.

چگونه بفهیم ماشین  GPS دارد؟

پس از بیان مزیت‌های ردیاب خودرو، نوبت آن است که به جواب سوال چگونه بفهیم ماشین  GPS دارد و راه‌های آن را بیان کنیم. باما همراه باشید تا این روش‌ها را به طور کامل یاد بگیرید.

برای پیدا‌کردن ردیاب خودرو، ابتدا بیرون آن را بررسی کنید

برای یافتن ردیاب خودرو، ابتدا باید سطوح بیرونی ماشین را بررسی کنید. زیرا فضاهای مخفی و دور از چشمی در این سطوح وجود دارد که فرد قرار‌دهنده فکر می‌کند، شما آن‌ها را مورد بررسی قرار نمی‌دهید. این سطوح می‌تواند شامل بالای خودرو، زیر خودرو، درون صندوق عقب باشد.

به سراغ چک‌کردن فضای داخلی خودرو بروید

چک‌کردن فضای داخلی خودرو را باید بعد از چک‌کردن خارج خودرو انجام دهید. مکان‌های مخفی خودرو شامل قسمت‌های زیادی می‌شود که خیلی از آن‌ها در معرض چشم نیستند و همین موضوع باعث غفلت انسان از آن‌ها می‌گردد.

از آشکار‌کننده سیگنال برای یافتن GPS خودرو استفاده کنید

به کا‌ر‌گیری وسیله‌ای که بتواند، سیگنال‌های ارسال‌شده از سمت ردیاب یا همان GPS خودرو است، بسیار مفید و می‌تواند در زمان مصرفی برای آن صرفه‌جویی بسیار زیادی کند. خوشبختانه، آشکار‌کننده سیگنال برای این کار وجود دارد که می‌تواند این نیاز را به راحتی و در کم‌ترین زمان برطرف کند.

تجربه افراد در این راه را به کار بگیرید

بهره‌گیری از تجربه‌های افراد خبره نیز در این مسیر بسیار کمک‌کننده است، زیرا آن‌ها سال‌ها با ردیاب خودرو سروکار داشته‌اند و می‌دانند برای پیدا‌کردن این تجهیز، بهترین راه چیست و این کار را در بهترین مدت زمان ممکن انجام می‌دهد و شما را از این دغدغه خلاص می‌کند.

مکان‌های مخفی‌کردن ردیاب خودرو کجا است؟

بعد از آشنایی با روش‌های پیدا‌کردن ردیاب مخفی‌شده، نوبت آن است که مکان‌هایی مناسب برای مخفی‌کردن ردیاب را به شما معرفی کنیم تا نسبت به آن‌ها آشنایی کاملی داشته باشید.

پورت دیاگ خودرو

هنگامی که شما قصد اتصال ردیاب خودرو با‌سیم را دارید، باید این کار را از طریق پورت دیاگ یا OBD انجام دهید. این پورت در زیر فرمان قرار دارد و به راحتی قابل مشاهده نیست، بنابراین یکی از بهترین مکان‌ها برای مخفی‌کردن ردیاب خودرو و استفاده ناپسند از آن است.

قسمت‌های زیرین خودرو

قسمت زیر خودرو، مکانی مناسب برای پنهان‌کردن ردیاب است، زیرا به طور معمول کسی آن را مورد بررسی نمی‌کند و از نظرها مغفول می‌ماند. همچنین مکانی مناسب برای چسباندن ردیاب‌های خودرو آهنربایی به شمار می‌آید.

قسمت های زیرین خودرو برای مخفی کردن ردیاب GPS

قسمت های زیرین خودرو برای مخفی کردن ردیاب GPS

اطراف و دور چرخ و گلگیر خودرو را بررسی کنید

اطراف و دو چرخ و گلگیر خودرو، فلزی است و یک خمش به سمت داخل دارد، همین موضوع باعث می‌شود تا بتوان ردیاب‌های آهن‌ربایی را به آن متصل کرد و برای فهمیدن مکان خودروهای شرکت‌های رقیب از آن استفاده کرد.

بالای خودرو یکی از مکان‌های مناسب باری مخفی‌کردن ردیاب است

سقف خودرو و ساندروف نیز یکی از مکان‌های خوب برای گشتن در مورد ردیاب مخفی‌شده است و می‌تواند زمان پیدا‌کردن شما را به حداقل ممکن کاهش دهد.

کف‌پوش و زیر‌صندلی‌ها را بررسی کنید

مکان دیگر برای مخفی‌کردن ردیاب، زیر صندلی‌ها و کف‌پوش است. کف‌پوش‌ به این علت انتخاب می‌شوند، زیرا رنگ سیاه مشابه اکثر ردیاب‌ها را دارد و می‌توان آن‌ها به راحتی بر‌روی این مکان‌ها استتار کرد.

داخل فضای صندوق عقب

آخرین مکانی که باید در آن به دنبال ردیاب بگردید، صندوق عقب است. البته احتمال گذاشتن ردیاب در این مکان‌ها دور از انتظار می‌رسد، زیرا یکی از اولین جاهایی است که توسط رانندگان یا مدیران شرکت مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد.

اگر دستگاه ردیاب در ماشین خود پیدا کردید چه کاری باید بکنید؟

بسیاری از رانندگان فکر می‌کنند که می‌تواند به راحتی هرنوع ردیاب متصل‌شده به خودرو را جدا کنند، در صورتی که این تصور تا حدودی غلط و نادرست است. زیرا اگر ردیاب خودرو با‌سیم باشد، از طریق درگاه OBD به ECU خودرو متصل است و برای جدا‌کردن آن نیاز به مراجعه به یک متخصص یا تعمیرکار خبره است.

یافتن ردیاب خودرو را به راحتی انجام دهید

یافتن ردیاب خودرو اغلب کار سختی و بسیاری از افراد قادر به انجام آن نیستند، زیرا افرادی که آن را در خودرو قرار داده‌اند، این کار را با تبحر و مهارت بالا انجام داده‌اند و با آگاهی کامل آن را در محلی غیر‌قابل پیش‌بینی گذاشته‌اند. اما این معنی نبود راه یا روش خاص برای پید‌ کردن ردیاب خودرو نیست. برای آگاهی از وجود ردیاب در ماشین، می‌توانید دستگاه کشف سیگنال را به کار بگیرید، از افراد متخصص استفاده کنید و فضای داخلی و خارجی را به دقت بررسی و کنترل کنید.

اگر ردیاب در خودرو پیدا‌کردید، به با‌سیم یا بی‌سیم‌بودنش دقت کنید. زیرا ردیاب‌های بی‌سیم را می‌توانید به راحتی از خودرو جدا کنید، اما برای انواع با‌سیم نیاز به مراجعه به مکانیک یا فرد خبره دیگر دارید و نمی‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. شما می‌توانید، برای خرید انواع مختلف ردیاب خودرو با‌استفاده از شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا با کارشناسان مربوطه صحبت کنید و بتوانید بهترین مورد ممکن برای رفع نیاز خودتان را انتخاب کنید
برچسب ها
در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست