1. خانه
  2. وبلاگ
  3. مقالات مدیریت ناوگان
  4. سیستم نوبت‌دهی راه‌حل چالش‌های حمل و نقل و لجستیک کالا در صنایع و معادن بزرگ
Queuing system

سیستم نوبت‌دهی راه‌حل چالش‌های حمل و نقل و لجستیک کالا در صنایع و معادن بزرگ

بدون دیدگاه
5/5 - (2 امتیاز)
زمان مطالعه : 5 دقیقه

صنایع و معادن بزرگی چون پتروشیمی بندرامام، ذوب‌آهن اصفهان، معدن مس کرمان و پتروشیمی شیراز در کشور وجود دارند. میزان بارهای جابه‌جا‌شده توسط آن‌ها بسیار زیادی است، همین امر باعث ایجاد چالش‌های فراوانی در مورد حمل آن‌ها و لجستیک کالای آن‌ها می‌شود. به همین دلیل نیاز به استفاده از سیستم نوبت‌دهی دارند. اما چالش‌های حمل و نقل و لجستیک کالا در صنایع و معادن بزرگ چیست؟

در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و به شما بگوییم که چرا باید این صنایع از سیستم نوبت‌دهی استفاده کنند تا به آگاهی خوبی در این زمینه برسید. پس با ما تا انتهای متن همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانید ... نمایش

چالش‌های حمل و نقل و لجستیک کالا در صنایع و معادن بزرگ چیست؟

هرکس با حمل و نقل و لجستیک کالا در صنایع و معادن بزرگ، آشنا باشد، می‌دانند که چالش‌های بسیاری در این بین وجود دارد که در این قسمت قصد داریم در مورد آن‌ها صحبت کنیم تا در این مورد به آشنایی برسید.

Commodity logistics

عدم وجود فضای کافی برای قراردادن بارهای جدید

زیاد‌بودن بارهای جابه‌جا‌شده از طریق سالن بار صنایع، سبب می‌شود تا مدیریت و کنترل فضای خالی موجود در انبار بسیار سخت شود. زیرا امکان دارد، در چندساعت چندین تن بار به سمت انبار بیایید که باید برای همه‌ی آن‌ها فضای مناسب در نظر بگیرد. اگر این کار از قبل صورت نگرفته باشد، در صورت ورود همزمان چندین خودروی حمل‌ و نقل‌کننده، امکان ایجاد اتلاف وقت و معطل‌شدن رانندگان و امکان آسیب‌دیدن برخی از کالاها وجود دارد. بنابراین باید به دنبال راه‌حلی گشت تا بتوان این موضوع را از قبل پیش‌بینی کرد.

گم‌شدن بارهای موردنیاز برای بارگیری

پیدا‌کردن کالایی خاص در یک انبار گسترده و پراز کالا صنایع و معادن بزرگ، مانند پیدا‌کردن سوزن در انبار کاه است و مانند آن سخت و طاقت‌فرسا است. اما اگر مکان دقیق کالا مشخص باشد، می‌توان آن را به راحتی پیدا کرد و در زمان مناسب برای بارگیری توسط خودروهای ناوگان حمل بار صنعت موردنظر فرستاد. به همین دلیل و برای تحقق این موضوع باید به دنبال سیستمی با این ویژگی‌ها بود تا آن را در این جهت به کار گرفت که بسیار مهم و قابل‌توجه است.

کمبود خودروی حمل و نقل‌کننده بار به دلیل اعتصاب سراسری

رانندگان خودروهای حمل و نقل بار صنایع ممکن به دلیل‌های مختلفی دست به اعتصاب سراسری بزنند تا بتوانند خواسته‌های خودشان را برآورده کنند. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند باعث این اعتصاب‌ها شود، کاهش درآمد آن‌ها و نارضایتی از آن است. برای حل این مشکل باید کاری کرد که رفت و برگشت بار برای این افراد به صرفه دربیایید و درآمد خوبی کسب کنند. اما این امر نیاز به استفاده از ابزارهای و سیستم‌هایی دارد و تهیه‌ی آن‌ها دارد.

عدم بارگیری به موقع، نرسیدن بار در زمان مناسب و جمع‌شدن تعداد زیاد کالا در سالن بار

اگر جابه‌جایی بارهای به صورت دستی کنترل و مدیریت شود، به طور قطع ناهماهنگی در این میان به وجود می‌آید و برخی از بارها در زمان مقرر خودشان به دست مشتری نهایی نمی‌رسند که باعث نارضایتی آن‌ها می‌شود. بنابراین و برای جلوگیری از بروز این نارضایتی‌ها، نیاز است تا از سیستم هوشمندی در این جهت استفاده شود.

خرابی یکباره خودروی حمل‌کننده بار

فرض بگیرید، قرار است در یک زمان چندین بار مهم را جابه‌جا کنید و به سمت مقصدهای موردنظر بفرستید، اما درست نیم‌ساعت قبل از ارسال یکی از خودروها دچار خرابی‌های یکباره می‌شود و امکان حرکت ندارد. در این لحظه دو راه دارید، یا باید این بار را توسط پیمانکاران بفرستید، یا باید از خودروهای دیگر ناوگان حمل و نقل‌کننده بار مجموعه‌ی خودتان استفاده کنید. حال اگر امکان استفاده از هردو مورد نباشد، شما چه می‌کنید؟

به طور قطع جوابی برای آن نخواهید داشت و فکرکردن به آن نیز باعث ایجاد استرس در بدن شما می‌شود. اما می‌توان از این مشکل بااستفاده از سیستمی مناسب جلوگیری کرد. این سیستم باید مشخص کند که کدام خودرو قرار است، بار را حمل کند، تا بتوان مدتی قبل از حرکت قطعات آن را چک و بررسی کرد و از بروز مشکلات دقیقه‌ 90 جلوگیری نمود.

راه‌حل سیستم نوبت‌دهی برای چالش‌های حمل و نقل و لجستیک کالا در صنایع و معادن بزرگ چه چیزی است؟

در قسمت قبل، در مورد برای چالش‌های حمل و نقل و لجستیک کالا در صنایع و معادن بزرگ صحبت کردیم و مهم‌ترین موارد آن را برای شما شرح دادیم. اما در این قسمت قصد داریم، به شما بگوییم، راه‌حل سیستم نوبت‌دهی برای این چالش‌ها چیست و چگونه به حل آسان و بدون‌دردسر آن‌ها کمک می‌کند تا شما در این زمینه دغدغه‌ی کم‌تری داشته باشید.

فراهم‌کردن امکان تخصیص فضای کافی برای تخلیه بارهای جدید

اگر از سیستم نوبت‌دهی در هنگام حمل و نقل کالای صنایع بزرگ خودتان استفاده کنید، به طور قطع خواهید دانست که چه خودروهایی با چه میزان از بار در چه زمانی به محل انبار می‌رسند و می‌خواهند، بار خودشان را در انبار تخلیه کنند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید از قبل فضای خالی کافی برایش در نظر بگیرید تا در هنگام رسیدن آن‌ها با مشکلی رو‌به‌رو نشوید.

مشخص‌شدن محل دقیق وجود بار و جلوگیری از بروز معطلی‌های بی‌مورد

محل دقیق وجود بار در سیستم نوبت‌دهی مشخص خواهد بود. این موضوع کمک می‌کند تا باری گم نشود و در هنگام بارگیری بتوان آن را راحت‌تر پیدا کرد تا به سالن بار بیاید و بارگیری شود. به این صورت نیازی به نگرانی نسبت به وضعیت بار نیست و اطمینان خواهید داشت که در زمان مناسب به دست مشتری نهایی خواهد رسید.

فراهم‌کردن شرایط مناسب برای رانندگان و جلوگیری از کمبود خودروها

اگر بار در رفت و برگشت برای رانندگان مهیا باشد، به طور قطع آن‌ها درآمد خوبی خواهند داشت و نیاز نیست که نگران این موضوع باشند و دغدغه داشته باشند. رسیدن به این مهم، تنها با استفاده از سیستم نوبت‌دهی امکان‌پذیر است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که آن را تهیه کنید تا بتوانید از مزیت‌هایش بهره‌مند شوید.

Provide suitable conditions for drivers and prevent shortages of vehicles

مشخص‌شدن خودروی حمل‌کننده بار و جلوگیری از بروز خرابی‌های پیش‌بینی‌نشده

اگر خودروی حمل و نقل‌کننده بار از قبل مشخص باشد، امکان چک‌کردن و بررسی پیش از موعد آن وجود خواهد داشت. به این صورت شما اطمینان حاصل خواهید کرد که در هنگام حمل، خودرو در سلامت کامل قرار دارد و می‌تواند این جابه‌جایی را به خوبی انجام دهد. اما برای آگاهی پیش از موعد، نیاز است تا سیستم نوبت‌دهی را به کار بگیرید، زیرا به طور کامل مناسب این کار است و امکانات لازم برای آن را دارد که قابل اهمیت است.

مشخص‌شدن خودروی ورودی و خروجی از سالن بار و امکان برنامه‌ریزی صحیح

مشخص‌شدن خودروی حمل و نقل کننده ورودی و خروجی از سالن بار، بسیار مفید است، زیرا امکان می‌دهد تا اپراتور متوجه شود که چه باری با استفاده از چه خودروی خارج شده است و چه باری وارد سالن بار گشته است. به این صورت امکان برنامه‌ریزی و کنترل رفت و آمد ناوگان حمل و نقل‌کننده بار را خواهد داشت و ناهماهنگی بسیار کم‌تری به وجود می‌آید. اگر می‌خواهید از این مزیت برخوردار باشید، باید سیستم نوبت‌دهی مجموعه‌ی خودتان را راه‌اندازی و از آن در این جهت استفاده کنید.

از سیستم نوبت‌دهی برای حل چالش‌های صنایع خودتان استفاده کنید

سیستم نوبت‌دهی مزیت‌های بسیار زیادی دارد و کمک می‌کند تا بتوانید حمل و نقل بار صنایع بزرگ را مدیریت کنید و بسیاری از چالش‌های حمل و نقل و لجستیک کالا در صنایع و معادن بزرگ را به سرعت و با‌کم‌ترین هزینه‌ی ممکن حل کنید. به همین دلیل بهتر است که آن را به کار بگیرید.

شما می‌توانید برای مشاهده‌ی دمو نرم‌افزاری سیستم نوبت‌دهی به سایت پیشگامان آسیا مراجعه کنید و در صورت داشتن سوال، بااستفاده از شماره تلفن‌های موجود در سایت با ما تماس بگیرید تا در این سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ دهند و ابهام‌های شما را برطرف کنند.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست